Hällevik 2009 !

Sitter mätt och sjukt trött i soffan hemma i tv rummet. Jätte skönt att få vara hemma igen :)
Har ju vatt i hällevik på gymnastikläger i en vecka. RoligtRoligt :) Satt inte stilla mycket på dagarna precis. 
Träffat mycket nytt roligt folk, alla från Kalmar dock som man inte kan träffa så lätt "/ skit också. Sorgligt att lämna er faktiskt. De flesta dagarna sov vi 4 stycken i min och Sallys säng. Saga, jag, Astrid och Sally :) en dag så sov Julia med oss där uppe också, men då sov Saga hos Annika :) 
Dagarna såg ungefär ut såhär, vi blir väckta av ledarna klockan sju på morgonen och klockan åtta ska vi stå vid flaggan och sjunga "flamma stolt". Frukost till klockan nio och då skulle vi vara klara med allt, eftersom uppvärmingen började då. Första passet hade vi matta i en timme där vi för det mesta körde flickisar och volt öppna. Fast de va inte en långmatta utan "air floor" tror jag det heter eller team track, något av det iallafall. Efter det så körde vi fristående. Om jag ska vara ärlig tycker jag inte alls om hälleviks fristående träningar. Friståendena är så tråkiga ju. Sedan bad och sen lunch och postutdelning. Det är så satans jobbigt att stå i dom där köerna till maten, aja, jag ska inte klaga. Sen fristående igen, trampett och till sist hopp som vi inte körde utan tränade på salto med halv skruv. ( Bakotvolt med snurr) 

Sen fick vi knappt något varmvatten eftersom vi duschade sist. Jobbigt. 
Kvällsmat, och kvällsaktiviteter lite senare på kvällen :) Och klockan tio skulle vi sova, men vi sov aldrig då utan smsade och snackade. 

En natt var det busnatten och vi tänkte sätta tejp på killarnas krana. Men ledarna var ju överallt så vi lyckades aldrig :( 
Men en rolig sak som hände va att alla gymnaster eller nästan alla sprang ut till flaggar klockan 12 den natten och sjöng "flamma stolt" men då satt ledarna där men en sån jätte stark lampa och alla rusade in i logomenten och jag snubbade på trappan och fick ett jätte skrap sår. haha, jag e duktig jag vet.
Några i andra logoment fick styrka klockan sju på morgonen på fältet. haha !

Uppvisningen gick också bra, inte nervös alls. På trampetten körde vi sträkt som första varv och helskruv som andra varv. På team tracken körde jag rondat flickis flickis flickis som första varv och rondat flickis flickis salto :) Det gick kanon och det gjorde friståendet också :)

Ska lägga upp lite bilder imån kanske för jag orkar inte lägga in dom nu.

Pussar och Kramar ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0