Syskonkärlek!

 Jag stod där och stirrade på honom och det var som att se en film utan ljud. Halsmusklerna spändes i ilska och ögonen var sådär svarta som bara ludvigs öfon kan vara.
Hans mun rörde sig häfigt. Läpparna formade arga org som inte nådde fram till mina öron. Det var så overkligt  som i en dröm.
Så jag gjorde det bara.
Det slog väl slint där uppe i kontoret.
Jag tg ett steg fram, täppte till hans argsinta mun med min egen och kysste honom.
Jag vet. Jag är inte klok!



Ludvig vet nu.
han är där på andra sidan väggen, och han vet.
Han måste veta, annars är han dum!
Vad ja önskar att jag kunde se in i huvudet på honom!!!
Jag är rädd.
Rädd så att det gör ont i magen.
Men det kanskr är lika bra att han vet. Jag kan inte hålla något hemligt i alla fall. Inte så länge.
När han sa godnatt, var det nära att jag kysste honom igen. Jag vet. Jag är inte klok. För jag var också så rädd.
Men han har sådana läppar.
Fylliga. Lite uppkäftiga.
Jag blir galenav de där läpparna.
Jag tror jag skulle kunna slå ihjäl någon för att få ligga med honom!


- Varför föddes du till min bror? frågade jag.
- Försök inte! mumlade han mot min hals. Det var du  som föddes till min syster.
Så reste han sig på armågen och såg på mig.
- För fan, Amanda! För helvete! Vi får inte göra såhär!
- Det vet jag väl!
Plötsligt fick jag en känsla av att han var påväg bort från mig, och jag sträckte ut handen mot hans axel för att hålla honom kvar.




 

Kanske en minut stod han tyst bakom mig. Så hårdnade hans grepp om mina höfter en aning.

- Kan tjejer känna att de vill ligga med nån så mycket att de inte vet vad de ska ta sig till?

Det hettade i mig. Jag kände blodet pulsera genom varenda fibre i kroppen.

- Ja sa jag.

Han slöt armarna om mig och var så nära att jag kunde känna honom andas. hans röst var tätt intill mitt öra.

- Jag vill. sa han. Jag vill ligga med dig. Jag vill så mycket att jag inte vet vad jag ska göra.


 
Några texter från boken syskonkärlek, låter den inte bra ?
Den är iallafall bäst, ni kommer få läsa några sånna här texter varje dag om jag hittar några sånna här bra :)

Men jag ska nog gå och vara social hos mamma lite inne vid tvn :) och läsa kommer jag garanterat göra :)

Puss & Kram !




 


 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0