Så gör jag med mitt hår!

Många tycker mitt hår är så sjukt fint och undrar hur jag gör med det för att få det så. Så nu tänkte jag göra ett inlägg med hur jag gör och vad jag gör med det :)


När jag duschar...


♥ Först blöter jag håret ett litet tag.
♥ Sedan använder jag shampoot "TRESemmé" och masserar in det i hårbottnen och hela håret såklart!
♥ Sköljer ur shampoot.
♥ Tar inpackningen från "ELVITAL" för långt hår, tror jag det är.
♥ Sköljer ut inpackningen efter en minut.
♥ Sen använder jag balsamet som också är från "TRESemmé"
♥ Och sköljer ur balsamet.

Och nu vet ni vad jag använder när jag duschar :)

När jag fixar mitt hår använder jag...

Ja, när det gäller fixandet med håret så gör jag lite olika. Ibland plattar jag det bara och ibland lockar det, ibland har jag det platt och gör det fluffigt med volym mastern (voffeltången som jag kallar det), och helvofflat ibland, och vissa dagar gör jag inte någonting med det, för det inte ska slita allt för mycket. Men jag brukar faktiskt inte locka mitt hår, jag flätar det istället för det tar inte tid och lockarna eller vågorna kanske man ska säg, blir oftast finare efter att sovit med flätor.

Jag använder knappt aldrig hårspray, endast när jag ska göra mega fluff som till balders så det håller sig eller om jag ska ha sån lugg som står uppåt (så jag hade det på nyår).
I den rosa flaskan på bilden är det värmeskyddande skum, sånt som man tar efter man duschat + det luktar as gott!

Sådär, nu vet ni vad jag gör med mitt hår. Inte så komplicerat, gör nästan mindre än vissa andra och endå är det så underbart. Gör som jag, så kanske ni får lika fint hår som jag :)
Om det är någonting annat ni undrar är det bara att kommentera :)

KramKram!


Kommentarer
Postat av: Lottan

Det bästa är om du tar schampot först, då "öppnar" du håret sen tar du antingen inpackning eller balsam.. balsam stänger håret och då kommer inte inpackningen.. visst dutar den först men balsam och inpackning gör 2 olika saker i håret, bara ett tips, prova kan du ju ! :D

2010-01-13 @ 09:32:06
URL: http://charlottejohnsson.blogg.se/
Postat av: Hampus

Hej :P du jag är inte så fikserad av mitt hår och är korthårig med och jag är ju kille ;P och menar inge illa med de :P



mvh Hampus DJ HP

2010-01-13 @ 18:57:37
Postat av: Linda

Använd schampo och därefter antingen bara balsam eller inpackning...du behöver inte båda=) Och ha inpackningen lite längre tid....och du...använd inte så mycket värmetänger...du kommer bränna av håret till slut. Du vet att jag älskar ditt hår, så var rädd om det =) Puss

2010-01-14 @ 13:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0