I am alive!

Hemma, ätit, duschat.. det är det jag hunnit med sen jag kom hem från 3 mils cykling idag.
Igår cyklade vi från skolan klockan halv nio ut mot Loshult och Bejstorp. Fick faktiskt inte så ont i rumpan som jag trodde att jag skulle få. Hade mjukisbrallor, linne och ägk tröjan på mig för jag trodde det skulle bli kallt. Nej! Av med kläderna och få lite bränna, eller snarare bonnabränna, haha! Både jag och frida har fina ränder från linnerna. När vi väl cyklat upp för alla backar och åkt ner för massa så trodde jag vi var framme och jag började jubla men nej det var fel. Men när vi såg att det stod Bejstorp cyklade vi som galningar ner för backen och in på gården. Jag och Fia gick i bikini för det var så sabla varmt. Satte oss i en kanot och flöt runt i dammen utan paddlar, men vi klarade oss bra, till skillnad från andra.

Mat och sen aktiviteterna, blåsrör, pilbåge, fyrhjulning, lerduve skytte och gång på lina över vatten.
Fy vad ont jag fick i axlen av lerdue skytte slog ju bak armen, fyrhjulingen var roligast och gå över vattnet på linan, det var ingen konst.

På kvällen körde vi kubb, grillade, sanning eller konka och låg och allmänt flummade. Så vi somnade halv två ungefär, men Emma tog ju hela mig luftmadrass som luften gått ut från så vi låg på marken och jag hade rumpan utanför på gräset. 

Ja, det har varit toppen, ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0